Over Welkom Energie

Even voorstellen

Welkom Energie is in 2019 gestart als jongste energiebedrijf in Nederland. Sindsdien groeit Welkom Energie explosief met een eenvoudige benadering; zoveel mogelijk foutloze dienstverlening, en natuurlijk groene stroom en groen gas, tegen een concurrerende prijs.

Het doel is om Welkom Energie een gezond bedrijf te maken. Het doel daar achter is dat je pas echt maatschappelijke impact kan hebben als je succesvol bent (quote van Richard Branson).

Elke maand besteedt Welkom Energie 10 eurocent per klant aan goede doelen. Dat lijkt niet veel maar naar mate het bedrijf groeit telt dat aardig aan. En daarmee worden een drietal lagen in de missie onderscheiden:

  1. Awareness vergroten: je kunt tolerantie en verbinding vergroten door zoveel mogelijk mensen de boodschap te brengen. Meer supporters betekent ook meer impact. Hier gaat 1/3 van de funding naartoe.
  2. Steunen van gelijkgezinde initiatieven: we kunnen niet alles zelf doen maar er zijn al veel stichtingen en projecten die ook gericht zijn op het vergroten van verbinding en tolerantie in de maatschappij. Wij helpen ze met 1/3 van onze fondsen.
  3. Zelf wat doen: we ontwikkelen ook zelf activiteiten. Zo steunen we soms individuele mensen en vaak hebben we grote maatschappelijke acties om mensen een hart onder de riem te steken.

Maar primair is Welkom Energie gewoon een goeie energieleverancier. Lees ook over onze visie en kernwaarden.

De stijl van Welkom Energie

We hebben nagedacht over de huisstijl van Welkom Energie en gekozen voor een lettertype en logo dat afgeleid is van neon reclame.

In een filmpje hebben we dit vormgegeven en daarmee ook de persoonlijke benadering geprobeerd terug te laten komen.

De naam Welkom Energie is bedoeld om de vriendelijkste uitstraling te reflecteren die een bedrijfsnaam kan hebben. Is het gelukt?

Waarom zoveel energiebedrijven?

Het verhaal bij het plaatje

Over de hele site en in onze communicatie kom je foto’s van kinderen tegen die een boodschap uitstralen. Zowel online als in de media vertellen we dat energie helemaal niet moeilijk hoeft te zijn. Wij maken het eenvoudig, hoe makkelijk kan het zijn!

Naast een eenvoudig concept hebben als doel om verbinding en tolerantie te stimuleren. Er is al genoeg ruzie in de wereld. Dat begint vaak met harde taal en boosheid op mensen die je vaak niet kent.

Dus #doeslief en nuanceer je mening. 

Onze maatschappelijke verhalen

Leuke verhalen en interessante wetenswaardigheden. Allemaal bedoeld om een boodschap van verbinding en tolerantie te brengen.