Gedragscode

Omdat we graag duidelijk zijn en je zo goed mogelijk energie willen leveren, houden we ons aan een aantal voorwaarden en richtlijnen; een gedragscode. Hier lees je hoe dat werkt.

Gedragscodes

Wij houden ons aan de gedragscodes ‘Consument en Energieleverancier’ en ‘Leveranciers Slimme Meters’ van Energie-Nederland. Energie-Nederland heeft die gedragscodes opgesteld in overleg met toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM). In de codes staan gedragsregels voor het contact tussen ons als energieleverancier en jou als consument. Verder staat erin beschreven hoe wij omgaan met de gegevens uit je slimme meter.

Welkom Energie heeft voor beide gedragscodes getekend middels een Toetredingsverklaring. Deze is bij Energie Nederland aanwezig en je kunt op hun site zien dat we hem onderschreven hebben.

Algemene voorwaarden

Energie Nederland heeft algemene voorwaarden opgesteld, in overleg met de Consumentenbond. Deze gebruiken wij ook. Bekijk hier de algemene voorwaarden voor de levering van elektriciteit en gas (versie 2017). De algemene voorwaarden gelden vanaf 1 april 2017. Daarnaast hebben wij kwaliteitscriteria vastgelegd. Daarin lees je welke kwaliteit je van ons mag verwachten.

Wijziging in gedragscode (juli 2015)

Vanaf 2015 moeten wij als energieleverancier een aanbod doen dat zo goed mogelijk past bij je persoonlijke situatie. Zo kun je energieleveranciers beter vergelijken. Wil je graag even persoonlijk advies over het juiste contract voor jou? Neem dan contact op met een van onze klantenservice medewerkers.

Verder zijn de regels over het aangaan en beëindigen van een leveringsovereenkomst verduidelijkt.