Ik krijg metingen die niet kunnen kloppen. Wat kan ik daaraan doen? (Traditionele meter; analoog/digitaal)

n

Als je metingen hebt die niet kunnen kloppen, kan je het volgende proberen om dit op te lossen:

nnnn

1. Reset de sensor

nnnn

Haal het kabeltje van de sensor waar je geen juiste meting (data) van krijgt uit de gateway. Wacht 5 seconden en steek het kabeltje weer terug in de gateway. Na een paar minuten zie je de data weer in de app. Is het probleem hierna niet verholpen, ga dan verder met stap 2.

nnnn

2. Verplaats de sensor

nnnn

Zorg ervoor dat het gat van de sensorhouder goed zit. Dat is bij elk type meter anders: 

nnnn
  • Analoge elektrameter: om het midden van de draaischijf
  • Digitale elektrameter: om het knipperende ledlampje
  • Analoge gasmeter: om het laatste cijfer achter de komma
nnnn

De houder moet vlak geplakt zijn, dus niet over opstaande randen heen.

nnnn

Je kan de houder van de meter halen door er, bijvoorbeeld, een schroevendraaier onder te steken. Als je rustig druk uitoefent komt de plaklaag van de houder langzaam los. Let wel op dat de houders als hij bijna los is niet ineens wegschiet!

nnnn

Haal na het verplaatsen het kabeltje van de sensor uit de gateway. Wacht 5 seconden en steek het weer terug in de gateway. Na een paar minuten zie je de data weer in de app. Is het probleem hierna niet verholpen, stuur dan een mailtje naar [email protected]. We helpen je graag.

n