Ik heb een nieuwe router gekregen/geplaatst. Hoe kan ik de verbinding van de gateway opnieuw instellen?

n

Als je een nieuwe router hebt geplaatst, moeten de nieuwe wi-fi gegevens aan de gateway worden doorgegeven. Dit doe je door je telefoon of tablet via wi-fi met de gateway te verbinden en dan in de app je eigen netwerk te selecteren en het wachtwoord op te geven. Dit doe je als volgt:

nnnn

1. Steek een dun voorwerp (bijv. een paperclip) in het resetgaatje op de gateway, naast de ingang van de stroomkabel. Na een paar minuten zal de verbinding van de stekker gereset zijn en wordt het “Aurum gateway” netwerk uitgegeven.

nnnn

2. Zorg ervoor dat je telefoon/tablet is verbonden met je eigen wi-fi netwerk.

nnnn

3. Open de app. 

nnnn

4. Omdat de gateway niet verbonden is zal je de melding “Communicatiestoring” krijgen. Druk daar op “oplossen”

nnnn
nnnn

5. Nu komt het scherm “Maak verbinding met de gateway” in beeld.

nnnn
nnnn

6. Ga naar je wi-fi instellingen en maak contact met het netwerk “Aurum gateway” (wachtwoord: 123456789). Is het netwerk niet in beeld, gebruik dan voor de zekerheid opnieuw het resetgaatje. Na een paar minuten zal het netwerk beschikbaar moeten zijn.

nnnn

N.B. Het is mogelijk dat je telefoon of tablet aangeeft, dat er “geen internet beschikbaar” is op dit netwerk. Dat is niet erg. Er is op dit moment alleen verbinding tussen je telefoon/tablet en de gateway, er is geen verbinding naar buiten toe. Maar, dit is ook niet nodig. Er wordt alleen maar verbinding gemaakt met de gateway om je routergegevens aan de gateway op te kunnen geven, zodat de gateway met je router kan gaan verbinden.

nnnn
nnnn

7. Ga terug naar de app. Nu krijg je het scherm “Verbind de gateway met het internet”. Is dit niet het geval, dan kan je proberen in je instellingen nog je mobiele netwerk (3G/4G) uit te zetten. Ga dan daarna weer terug naar de app.

nnnn
nnnn

8. Op deze pagina zie je een lijst met netwerken die de gateway kan vinden. Selecteer je eigen netwerk en ga naar de volgende pagina.

nnnn
nnnn

9. Voer het wachtwoord van je wi-fi netwerk in en geef akkoord.

nnnn

Let op! Het gaat hier dus om het wachtwoord van je eigen router, niet het wachtwoord van de gateway.

nnnn

nnnn
nnnn

10. De app geeft aan dat de gateway probeert verbinding te maken. Na een paar minuten moet de gateway contact hebben met de router en zal je de eerste metingen in beeld krijgen. Is het niet gelukt, dan zal de app na een paar minuten zeggen dat het verbinding maken mislukt is. Druk in dat geval op “Probeer opnieuw” en ga weer terug naar stap 5 van dit koppelproces.

nnnn
nnnn

Heb je bovenstaande stappen doorlopen, maar is het niet gelukt de communicatiestoring te verhelpen? Stuur ons dan een mailtje op  [email protected]

nnnn

Tip: gebruik het mailadres van je Welkom Thuis account, dan kan ons serviceteam je sneller helpen.

nnnn

n