Ik heb een “Meetstoring” in beeld en/of er komen geen metingen binnen. Hoe kan ik dit oplossen? (Slimme meter)

Als de app een melding “Meetstoring” geeft, betekent dit dat de gateway wel internetverbinding heeft, maar dat er geen metingen doorkomen. Controleer daarom de aansluiting van de P1-kabel. Als de gateway contact heeft met de meter, zou het middelste lampje van de gateway groen moeten zijn. Is de kabel goed aangesloten, maar is het lampje toch rood? Probeer dan de kabel in een ander poortje van de gateway te steken. Na aansluiting moet het lampje na een halve minuut groen zijn geworden.

Het is ook mogelijk dat je zonnepanelen hebt en in de app hebt aangegeven dat deze uitgelezen worden met een aparte meter. Als je de set toch niet op een extra meter aangesloten hebt, kan dit voor een foutmelding in de app zorgen. Ons serviceteam kan je helpen. Stuur een mailtje naar [email protected], Tip: gebruik het mailadres van je Welkom Thuis account, dan kan ons serviceteam je sneller helpen.