Ik heb een “Communicatiestoring” in beeld en/of mijn meetset is offline. Hoe kan ik dit verhelpen?

Om de gateway te verbinden met het internet, moeten je wi-fi gegevens aan de gateway worden doorgegeven. Dit doe je door je telefoon of tablet via wi-fi met de gateway te verbinden en dan in de app je eigen netwerk te selecteren en het wachtwoord op te geven.

Stap-voor-stap instructie

1. Zorg ervoor dat je apparaat is verbonden met je eigen wi-fi netwerk.

2. Open de app.

3. Als de gateway niet verbonden is zal je de melding “Communicatiestoring” krijgen. Druk daar op “oplossen”

4. Nu komt het scherm “Maak verbinding met de gateway” in beeld. Het netwerk heet Aurum en het password is 123456789

5. Ga naar je wi-fi instellingen en maak contact met het netwerk “Aurum gateway” (wachtwoord: 123456789). Is het netwerk niet in beeld, steek dan voor de zekerheid de gateway opnieuw in het stopcontact. Na een paar minuten zal het netwerk beschikbaar moeten zijn.

N.B. Het is mogelijk dat je telefoon of tablet aangeeft, dat er “geen internet beschikbaar” is op dit netwerk. Dat is niet erg. Er is op dit moment alleen verbinding tussen je telefoon/tablet en de gateway, er is geen verbinding naar buiten toe. Maar, dit is ook niet nodig. Er wordt alleen maar verbinding gemaakt met de gateway om je routergegevens aan de gateway op te kunnen geven, zodat de gateway met je router kan gaan verbinden.

6. Ga terug naar de app. Nu krijg je het scherm “Verbind de gateway met het internet”. Is dit niet het geval, dan kan je proberen in je instellingen nog je mobiele netwerk (3G/4G) uit te zetten. Ga dan daarna weer terug naar de app.

7. Op deze pagina zie je een lijst met netwerken die de gateway kan vinden. Selecteer je eigen netwerk en ga naar de volgende pagina.

8. Voer het wachtwoord van je wi-fi netwerk in en geef akkoord. Let op! Het gaat hier dus om het wachtwoord van je eigen router, niet het wachtwoord van de gateway.

9. De app geeft aan dat de gateway probeert verbinding te maken. Na een paar minuten moet de gateway contact hebben met de router en zal je de eerste metingen in beeld krijgen. Is het niet gelukt, dan zal de app na een paar minuten zeggen dat het verbinding maken mislukt is. Druk in dat geval op “Probeer opnieuw” en ga weer terug naar stap 4 van dit koppelproces. Heb je bovenstaande stappen doorlopen, maar lukt het niet de communicatiestoring op te lossen? Ons serviceteam kan je helpen. Stuur een mailtje naar [email protected], Tip: gebruik het mailadres van je Welkom Thuis account, dan kan ons serviceteam je sneller helpen.